Search This Blog

Thursday, November 18, 2010

Bantuan Mangsa Banjir Diseleweng?


Baru-baru ini saya pulang ke kampung saya di KualaNerang dalam Daerah Padang Terap.
Kesempatan itu saya ambil untuk bertemu teman-teman yang telah menjadi mangsa banjir. Bertanya khabar. Apa cerita dengan bantuan yang dijanjikan Kerajaan Pusat.
Seperti yang dijangka, penyelewengan masih berlaku. Sang Tamak Haloba : Ketua Bahagian, Dato' Seri Mahdzir Khalid, Bekas Ketua Bahagian, Dato' Ghazali Ibrahim dan Ketua Pemuda UMNO Padang Terap dan Negeri, Badrolhisham Hashim bersama konco-konco mereka masih tak sedar diri dan masih lagi menjadi duri dalam daging membuat onar mencalar nama baik UMNO yang dah semakin tak baik.
Bantuan berupa beras tak diagihkan secara adil kepada mangsa banjir. Hanya konco-konco mereka yang dapat. Kalau tak betul, takkanlah teman-teman dan pakcik-pakcik yang saya jumpa mengadu tak dapat bantuan. Rumah mereka pun kena banjir. Dalam erti kata lain, mereka juga mangsa banjir.
Dulu, masa banjir tahun 2005, 'Geng' mereka ini jugalah yang 'cukai' RM200 dari setiap RM500 wang bantuan yang diperuntukkan kepada semua mangsa banjir di Padang Terap. Bermakna, ketika itu sepatutnya setiap keluarga menerima RM500. Tapi dek kerana 'Tok Det', 'Tok Li' dan 'Sham' lapaq DUIT HARAM, maka mangsa banjir dapat RM200 ja.....
Kini depa dan konco-konco depa LAPAQ NAK MAKAN BERAS HARAM PULAK......maka...mangsa banjir yang bukan geng depa....tak dapat la nak merasa beras bantuan Kerajaan Pusat.

No comments:

Post a Comment