Search This Blog

Tuesday, June 22, 2010

Scorpene: Kusangkakan Rahsia Kita Tenggelam...Rupanya Timbul Jua!!!


Kapal Selam Pertama Malaysia - Scorpene yang kini tersadai kerana mengalami masalah teknikal. Khabarnya sedang disiasat oleh mahkamah Perancis kerana pembeliannya dipercayai ada unsur rasuah.
Pendedahan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi kerajaan membelanjakan sebanyak Euro 1.341 bilion (Lebih kurang RM6.7 bilion).
Daripada jumlah itu, Euro 114.96 juta dibayar kepada Perimekar Sdn Bhd, yang dimiliki oleh Abdul Razak Baginda, yang mempunyai kaitan rapat dengan seseorang yang paling berkuasa dalam Malaysia sekarang.
Bukanlah saya nak komen sangat pasal rasuah tu. Rugilah pulak kalau 'berniaga tak untung'. Tu pandai-pandailah depa tanggung. Yang dikesahkan sangat ni, beli tu pakai duit negara. Duit negara tu duit rakyat. Buat apa yang pi beli kapai selam yang pakai takdan sat dah tak boleh menyelam? Atau pembelian kapal selam tu semata-mata 'nak bagi ada'? Atau sekurang-kurangnya boleh mengisi mana-mana ruang kosong dalam Muzium Angkatan Tentera?
Bagi isu sama ada wujud rasuah atau tidak, kita sebagai rakyat marhaen tunggu ja lah apa keputusan mahkamah Perancis tu no....



No comments:

Post a Comment